info.movetoflow@gmail.com

Welkom bij Move to Flow!

In alle lessen die ik geef staan de combinatie van inspanning en ontspanning voorop. Van binnen uit bewegen in een bewust lichaam op mooie inspirerende muziek. Je lijf op een aangename manier soepeler maken, spieren stretchen en dichter bij jezelf komen in een fijne setting.

Ben je benieuwd? Voel je welkom om een proefles te komen doen. Leeftijd, postuur, wel of niet soepel zijn of ervaring hebben is niet belangrijk als je mee doet in een van mijn lessen. Je kunt kiezen uit diverse lessen: Yoga Flow, Stress Relief Yoga, Kundalini Yoga, Yoga Nidra, Bellydance en Dervish whirling.

   Daarnaast geef ik op freelancebasis (bijv. bij bedrijven, sport-, fitness-, fitness/fysio en gezondheids- en yogastudio's) Hatha Yoga, Hot Yoga, Flow Yoga, Slow Yoga en Yoga-Pilates.

Relaxercise lessen en workshops geef ik ook aan bedrijven. Medewerkers krijgen direct toepasbare oefeningen die balans brengen in lichaam en geest in werk-en privésituaties.

Graag tot ziens! Hartelijke groet, Fiona

Uit je hoofd en in je lijf!

Wekelijkse lessen + workshops


Yoga Flow/Yoga Flow XXL

Yoga Flow is een flow ervaring door de diverse stretchende en vloeiende bewegingen afkomstig uit de yoga, moderne dans en stretching. De bewegingen gaan van zittend naar staand, van balans naar bewegen in de ruimte en uiteindelijk liggende ontspannende bewegingen op je buik en en rug. Het brengt je meer soepelheid en sterkere spieren op een aangename manier waarbij je uit je hoofd komt en in je lijf.

Woe 19u-20u, Muurhuizen 42 Amersfoort

Vrij 10.15u-11.15u/XXL 10.15u-11.45u, het Koendert 8 Leusden (aan de rand van Amersfoort, parkeren kan gratis voor de deur).

Kundalini Yoga

Kundalini Yoga is een combinatie van kriya's (oefenreeksen), mantra's (concentratiewoorden), mudra's (handoefeningen) en meditatie.

Je sportieve uithoudingsvermogen zal verbeteren. Slijtage in gewrichten wordt vertraagd omdat je leert het lichaam rechtop te houden. Spiergroepen worden zo goed mogelijk gerekt en de werking van het hart en de bloedsomloop zal effectiever worden. De oefeningen zwengelen de stofwisseling aan, laten vetkussentjes verdwijnen. Het brengt je meer geduld, helderheid, innerlijke rust en zelfacceptatie.



Stress Relief Yoga

In deze les worden je oefeningen aangereikt die je helpen om je mentale en fysieke gevoel van stress te verlagen.

Aan bod komen nieuwe manieren om met stress om te leren gaan; diverse ontspanningsoefeningen afkomstig uit verschillende yogavormen, ademhalingsoefeningen, meditatievormen en ook yoga nidra komt aan bod. Door de diepe ontspanning van de yoga nidra ("slaapyoga") ontstaan er theta en delta hersengolven die maken dat je bewuste en onbewuste ervaringen kunt verwerken, spierspanning en stress in het lichaam zal afnemen en je bloeddruk en hartslag zal dalen.

Ma 10u-11u, Muurhuizen 42, Amersfoort

Bellydance

Buikdansen of bellydance is een dansvorm waarbij je danst met je hele lichaam. Je gebruikt alle spieren op verschillende manieren waardoor het erg gezond is voor je lichaam. Het gaat om krachtige, geaarde, vrouwelijke en ontspannen bewegingen.

Bellydance is gezond voor lichaam en geest. Je kunt stress verminderen en spierkracht opbouwen door het beoefenen van deze sierlijke dansvorm.

Deze dansvorm is geschikt voor iedereen, ongeacht leeftijd, postuur, wel of geen danservaring.

Woe 20u-21u, Muurhuizen 42 Amersfoort


Do not wait until the conditions are perfect to begin. Beginning makes the conditions perfect.
~Alan Cohen~